Οργισμένα ράσα και νεοραγιάδες
Σαφή εντολή έδωσε στο Υπουργείο Πολιτισμού ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος να σταματήσει την προβολή της ενημερωτικής ταινίας του Νέου Μουσείου Ακρόπολης, στην οποία παρουσιάζονται ανδρικές φιγούρες, που μοιάζουν με ιερείς, να σφυροκοπούν τα μάρμαρα του Παρθενώνα, κάπου στον 8ο αιώνα μ.Χ..
Μεταμελημένοι οι ευσεβείς αρμόδιοι ταγοί της Ρωμιοσύνης έσπευσαν άμεσα να επανορθώσουν:
· «Δεν είχαμε καμμία πρόθεση να θίξουμε κανέναν» δήλωσε στην εφημερίδα «Το Βήμα» (23.07.09) η προϊσταμένη του τμήματος εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Μουσείου, κ. Κορνηλία Χατζηασλάνη.
· «Θα προχωρήσουμε σε επανόρθωση» είπε ο υπουργός Πολιτισμού κ.Αντώνης Σαμαράς.
Η διαρκείας 13 λεπτών ταινία, που παρουσιαζόταν στο Μουσείο της Ακρόπολης, δημιουργήθηκε για την πληροφόρηση των επισκεπτών της περίφημης γυάλινης αίθουσας του Παρθενώνα. Οι «ασεβείς σκηνές», που εξόργισαν τους ιεράρχες, είχαν διάρκεια ενάμισι λεπτού και προέρχονταν από ένα φιλμάκι, που δημιούργησε ο σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς για την Ακρόπολη και τα μνημεία της και είχε προβληθεί κατά τη διάρκεια της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας σε μεγάλη εκδήλωση στη Νέα Υόρκη.
«...Κατά την παλαιοχριστιανική εποχή, οδήγησαν στην καταστροφή πολλώνέργων τέχνης σε ολόκληρο τον ελληνικό κόσμο. Πολλά από τα γλυπτά του Παρθενώνα δεν αποτέλεσαν εξαίρεση». Αυτό είναι το κείμενο, που ακουγόταν κατά την εξιστόρηση των παθημάτων του αρχαίου ναού, το οποίο στη συνέχεια αναφερόταν και σε άλλα ιστορικά γεγονότα, όπως π.χ. στη μετατροπή του Παρθενώνα σε εκκλησία της Παναγίας της Αθηνιώτισσας, που ήταν η μεγαλύτερη της πόλης (βλ. Η Θαμμένη Ελλάδα).
Στην Ακρόπολη -που τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες μετονομάστηκε Κάστρο- μετατράπηκαν σε χριστιανικούς ναούς ο Παρθενώνας (ως ναός της Αγίας του Θεού Σοφίας αρχικά και Παναγιάς της Αθηνιώτισσας αργότερα) και το Ερεχθείο (ως ναός του Σωτήρος Χριστού). Ανάμεσά τους κτίστηκε ναός της Αγίας Τριάδας, ενώ τα Προπύλαια διαμορφώθηκαν σε ναό των Αρχαγγέλων. Κατά τη μετατροπή του σε χριστιανικό ναό ο Παρθενώνας υπέστη τις μεγαλύτερες καταστροφές στην ιστορία του, πολύ μεγαλύτερες κι από του Μοροζίνι, που χρησιμοποιούνται σαν άλλοθι από την ορθόδοξη προπαγάνδα στην επιχείρηση απόκρυψης των προγενέστερων εκτεταμένων χριστιανικών καταστροφών. Στη φωτογραφία ο Παρθενώνας - Παναγιά Αθηνιώτισσα κατά τον 12ο αι. μ.Χ.. [Σχέδιο Μανόλη Κορρέ (Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο), από το βιβλίο Η Θαμμένη Ελλάδα.]
Επί αιώνες στίφη ρασοφόρων κατέστρεφαν με ιερή μανία ό,τι ωραιό-τερο έχει δημιουργήσει ο ανθρώπινος Πολιτισμός. Πλείστα ακέφαλα αγάλματα, ανάγλυφα κ.λπ. θα αντικρύσετε εάν επισκεφθείτε οποιοδήποτε Μουσείο της χώρας μας, ιδιαίτερα δε το νέο Μουσείο της Ακρόπολης. Όσων αγαλμάτων έχουν σωθεί τα κεφάλια, παρατηρείστε, ότι έχουν σπασμένες με καλεμιές τις μύτες, βγαλμένα τα μάτια κι είναι οπωσδήποτε χωρίς γεννητικά όργανα.
![]() |
Ένα από τα πολλά Ελληνικά γλυπτά του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης, που έχει γνωρίσει τη χριστιανική αγάπη... |
Ενώ αυτό, που ενδεχομένως θα περίμενε κάποιος από τους ιεράρχες θα ήταν μιά έστω συγνώμη για τις διαχρονικές καταστροφές, που επέφερε ο Χριστιανισμός στον Ελληνικό Πολιτισμό, δέν είναι το θράσος τους -που επιχειρούν να βγουν κι από πάνω τώρα- όμως, αυτό, που πρωτίστως εντυπωσιάζει. Το πλέον εντυπωσιακό της υπόθεσης είναι ο ραγιαδισμός του αρμόδιου υπουργού -κατ’ ευφημισμό- Πολιτισμού,κ. Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος, ενώ «κόπτεται» για την επιστροφή των μαρμάρων από την Αγγλία και προβαίνει σε «εθνικώς υπερήφανες» σχετικές δηλώσεις σε Ελληνικά και ξένα Μ.Μ.Ε., τώρα, που βρέθηκε -για το ίδιο θέμα- απέναντί του η Εκκλησία, άφησε κατά μέρος την υπερηφάνεια και άμεσα «συνεμορφώθην προς τας υποδείξεις»...
Ο βυζαντινός Μεσαίωνας επιβιώνει ακμαιότατος στη χώρα των νεοραγιάδων